جزییات دومین تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

جزییات دومین تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین

یک مقام ارشد ریاست‌حمهوری اوکراین از تبادل اسرا با طرف روس در روز عید پاک خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۹۳۷

به گزارش راهبرد معاصر آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی یکشنبه (۱۶ آوریل) در پیامی تلگرامی اعلام کرد: ۱۳۰ نفر از افراد خود را بازمی‌گردانیم. [تبادل] در چند مرحله در چند روز گذشته انجام شده است.

به گزارش رویترز، نیروهای اوکراینی و روس از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین که اکنون در چهاردهمین ماه خود قرار داد، به طور منظم تبادل اسرا داشته‌اند.

طبق این گزارش، مشخص نیست چند اسیر روس در مقابل آزاد شدند. یرماک گفت افرادی که به خانه بازمی‌گردند شامل نظامیان، گارد مرزی و اعضای گارد ملی، ملوانان و کارمندان گارد مرزی دولتی هستند.

این تبادل دومین تبادل بزرگ در یک هفته گذشته بین طرف‌های درگیر در اوکراین بود. روسیه و اوکراین دوشنبه هفته گذشته اعلام کردند در ازای ۱۰۶ زندانی روس، ۱۰۰ اوکراینی آزاد شدند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده